Ny salgsdirektør i Syddanske Medier

Henrik Damgaard-Hansen bliver ny salgsdirektør i Syddanske Medier. Han kan levere resultater, og det er der brug i medieverdenen, siger adm. dir. Peter Orry.
MediaWatch

Syddanske Medier, der blandt andet udgiver Jydske Vestkysten, har fået ny salgsdirektør i Henrik Damgaard-Hansen.

Han kommer til Syddanske Medier fra en stilling som adm. direktør for Norden i det Nestlé-ejede Hjem-IS og er selv bosiddende i avisens udgivelsesområde.

“Vi er meget lykkelige over at have fundet Henrik Damgaard-Hansen. Han har i en ung alder vist, at han kan lede, forandre og levere resultater, og det er evner, vi i høj grad har brug for i en medieverden under hastig forandring,” siger Syddanske Mediers adm. direktør og ansv. chefredaktør, Peter Orry i en pressemeddelelse.

Her hæfter man sig ved, at Henrik Damgaard-Hansen har gennemført en turn-around og skabt vækst i både indtjening og markedsandele i de fire nordiske lande.

Syddanske Medier har brug for et stærkt salgsfokus, da Peter Orry erkender, at det er svært at få overskuddet i hus på trykte lokale dagblade i Danmark. For nylig har avisen skåret 19 stillinger, der skal resultere i en årlig besparelse på 25 mio. kr. med henblik på blandt andet at styrke avisens digitale indsats.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også