Jyskebank.tv hyrer Kurt Strand

Kurt Strand er ansat til at producere public service-tv til Jyske Banks webtv-kanal i efteråret.
Per Fanefjord Laursen

Den tidligere DR2-vært Kurt Strand skal være studievært på Jyskebank.tv i efteråret.

Jyske Banks webtv-station har siden lanceringen i 2008 vakt opmærksomhed med sin journalistisk ambitiøse tilgang til webtv, og dette efterår gennemfører Jyskebank.tv en ny indholdsoprustning med seks nye programserier.

Blandt de nye tilbud er en serie på fem programmer á 25 minutter, hvor Kurt Strand interviewer fem gæster.

Programserien 'Tanker til tiden' ville ikke stikke ud i DR2's programoversigt. Ifølge pressemateriale fra Jyskebank.tv vil Kurt Strands gæster perspektivere aktuelle emner ud over den daglige nyhedsdagsorden og gøre seerne klogere på den tid, vi lever i.

25 år i DR
Den meget erfarne radio- og tv-mand Kurt Strand forlod DR sidste år, men var i årene 1985-2010 ansat i DR som bl.a. redaktionssekretær, reporter og reporter på både radio og tv. Fra sommeren 2004 var han vært på DR2's nyhedsflagskib Deadline. Udsigten til endnu en sparerunde i public service-huset og en fornemmelse af, at hans kompetencer ikke ville være "særlig efterspurgt i DR" fremover fik ham dog sidste år til at kvitte DR - med et lille smæk med døren.

Med Jyskebank.tv's seks nye programserier udvider tv-stationen redaktionelt og breder sig mere ud over kernen, finansstoffet. Foruden interview-programmerne med Kurt Strand introducerer Jyskebank.tv sin egen udgave af populære boligprogrammer som 'Hammerslag'. Programserien 'Til Salg', der også sendes på TV3, sætter spot på ferieboligen og går på jagt efter de bedste ferieboliger i udlandet.

På sendeplanen er også interviewserien 'Herreværelset' med Mads Qvortrup, der for nylig trak store overskrifter i fagbladet Journalisten, der afslørede en række graverende fejl i nogle af journalistens tidligere artikler til dagbladet Information. Mads Qvortrup interviewer i 'Herreværelset' forskellige profiler som Thyra Frank, Anja Andersen og Ole Sohn - i programmer á 25 minutter.

Med til program-oprustningen hører også udbredning på sociale og trådløse medier. Alle programmer kan ses på mobilen med en app, der kan downloades gratis til Iphone og Android-mobiler - og der er lagt op til efterfølgende debat af programmerne på Facebook.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også