Ny salgsdirektør til Kristeligt Dagblad
Joachim Langagergaard (36) overtager posten som salgs- og marketingdirektør for Kristeligt Dagblad efter Hans-Christian Kock, som skippede jobbet til fordel for en stilling som bladsalgsdirektør i Berlingske Media.
Dermed har de to bladhuse nærmest byttet direktører, idet Joachim Langagergaard kommer fra Berlingske Media, hvor han har været ansat siden 1995, senest som salgs- og marketingansvarlig for Midtjyske medier.
Han skal blandt andet løfte den store udfordring i at skabe endnu bedre økonomi i de digitale aktiviteter, siger Kristeligt Dagblads chefredaktør og adm. direktør, Erik Bjerager, i en pressemeddelelse.
Joachim Langagergaard er uddannet cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet og begyndte sin karriere som sælger i Berlingskes telemarketing i Århus. Senere avancerede han til salgschef for alle telemarketingaktiviteter i Berlingske Media. Joachim Langagergaard har også en kort overgang været marketingchef på JydskeVestkysten, og siden 2007 har han haft det samlede salgs- og marketingansvar i Midtjyske Medier.
”Jeg ser frem til arbejdet med et af de stærkeste nichebrands i det danske mediebillede. Der er en stigende interesse for eksistentielle og religiøse spørgsmål, og Kristeligt Dagblad har helt berettiget vækst i oplaget på den trykte avis, men også på digitalt indhold er Kristeligt Dagblad innovativ med nyskabelser, senest med internettjenesten etik.dk,” siger Joachim Langagergaard i meddelelsen.
Han tiltræder sin nye stilling på Kristeligt Dagblad den 1. august.
- TBH