Mediebranchens stærke kvinder
MediaWatch har samlet en liste af kvinder i mediebranchen, som du bør holde øje med de næste år. De kan meget vel være din arbejdsgiver, og det er sikkert kvinder, der vil søsætte de nye projekter og træffe beslutningerne om både redaktionelle og økonomiske spørgsmål.
Anne Stig Christensen
- SBS TV's programchef har mange års tv-erfaring fra TV 2 og SBS og har vist administrativt flair og overblik. Fortsætter hun, ligner hun en tv-direktør.
Eva Kruse
- Direktør for Danish Fashion Institute og en sikker og stilsikker talskvinde, kan meget vel kan træde ind i en publicistisk rolle, f.eks. på magasinområdet. Gør hun det, bliver det med høj profil og fremdrift.
Malene Birkebæk
- En ren mediebusiness kvinde fra mediabureau-verdenen - senest ny direktør for Aegis-bureauet Deep Blue ligner en mediedirektør om få år.
Ditte Giese
- Som med udvikler og kulturjournalist på 'I Byen' på Politiken har hun vist tæft for produktudvikling til fremtidens aviser og sans for tidens trends og bevægelser.
Nynne Bjerre Christensen
- Studieværten på DR2s Deadline rummer mere end at læse nyheder og grille dagens aktuelle aktøer. Hun kunne blive en af DRs stærke profilerede lederkvinder, som der er akut mangel på.
Sarita Christensen
- Efter ni år hos Zentropa som producer og produktionsassistent, hvor hun producerede adskillige film- og tv-produktioner, lancerede hun selskabet Copenhagen-Bombay, med Nordisk Film og Vibeke Windeløv som partnere, og tegner sig nu som en væsentlig spiller indenfor indholdsproduktion på fremtidens mediemarked.