DR kritiseres for podcast-reklame

MediaWatch

DR beskyldes nu for at reklamere ulovligt for Apples mp3-afspiller iPod. Forbrugerrådet kræver stop for indslagene. Reklamen er egentlig for DRs egne videopodcasts. Men Apples produkt bliver nævnt indtil flere gange, og det falder konkurrenterne for brystet. Produktchef for mp3 hos Creative, der er konkurrent til Apple, sammenligner det over for Politiken med, at man på DR reklamerede for, at man skulle se bestemte programmer på sit Philips-fjernsyn. Jurist i Forbrugerrådet, Anette Høyrup, mener, at DR øjblikkelig bør holde op med at sende de omstridte indslag. DRs tv-direktør Lars Grarup ser ingen problemer i indslaget. Han peger på, at det i dag netop er Apples iPod, der kan bruges til at se videopodcasts.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også