DR i Mama-offensiv

DR går undtagelsesvis på busser og andre outdoor-medier for at trække unge brugere til Mama på tv, radio og web.
Per Fanefjord Laursen

DR har søsat en markedsføringskampagne for det nye DR Mama-brand.

Kampagnen benytter outdoor, således at de 15-25-årige i de næste 14 dage kan møde DR Mama både i bussen, i toget og i Metroen. 

Kampagnen skal ifølge DR's mediedirektør vække nysgerrigheden blandt de unge. Målet med kampagnen er at trække den unge målgruppe af unge, som ikke ser DR, til afprøve public service-institutionens nye ungetilbud på både tv, radio og web.

Ifølge mediedirektør Gitte Rabøl, DR, nytter det ikke at markedsføre det nye tilbud på DR's egne kanaler, når en stor gruppe af unge kun meget sjældent benytter DR.

"Kampagnen skal skabe synlighed om programmerne blandt en målgruppe, som sjældent vælger DR til. Målet med MAMA er at tilbyde andet og mere end underholdning og fascination - ambitionen er også at oplyse og udfordre målgruppen," siger Gitte Rabøl i en pressemeddelelse.

DR Mama gik i luften første gang den 21. september i år og sender alle hverdage fra klokken 19 på DR HD, samt hele døgnet på den digitale radio og på dr.dk/mama, hvor man kan se programmerne on demand.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også