Kæmpe DSB-budget til Carat

DSB's omfattende mediabudget ligger fremover hos Carat Danmark efter ti år hos OMD.
Per Fanefjord Laursen

Efter mere end 10 års samarbejde skifter DSB mediabureau. OMD erstattes med Carat, der skal arbejde med et mediabudget på ikke mindre end 40-50 mio. kr.

Efter en lang proces og udbudsperiode, hvor tre mediebureauer har været involveret, er DSB sikre på, at Carat er de rigtige til at hjælpe DSB med at skabe nye løsninger, skriver DSB i en pressemeddelelse.

"Vi har været meget glade for samarbejdet med OMD," siger marketingdirektør hos DSB, Steen Sørensen Koch.

"Det har ikke været en nem beslutning for os at sige farvel. Men for DSB har det været centralt at få et nyt mediebureau, som kan udfordre vores vanlige tankesæt. Det er vi sikre på, at vi nu har fået med Carat."

Hos Carat ser man frem til samarbejdet med DSB. Administrerende direktør hos Carat, Mads Bredal siger:

"DSB skal igangsætte en rejse fra transport- til servicevirksomhed, og den skal vi være med til at accelerere og implementere".

Malene Birkebæk, der er direktør på Carat vil blive ansvarlig for DSB og skal lede teamet på Carat.

"Vi er meget stolte over at vinde DSB. Vi har Danmarks stærkeste hold i øjeblikket, og at vi nu skal samarbejde med DSB skyldes i høj grad vores tilgang til teamsamarbejde hos Carat. Nu glæder vi os til at tage teamsamarbejdet videre i det daglige arbejde med DSB".

Aftalen mellem DSB og Carat træder i kraft medio oktober 2011 og løber i 3 år.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også