Eniro satser lokalt

Målrettet lokal og taktisk annoncering er det nye sort hos Eniro.
MediaWatch

Krak.dk, som er ejet af det svenske medieselskab Eniro, satser stærkt på at vokse i et segment for målrettet lokal annoncering med lanceringen af en ny produktsøgning, der skal koble kunder direkte til leverandører. Det skriver Børsen.

”De søgninger, vi kan lave med den nye tjeneste er langt mere lokale og specifikke, end dem f.eks. Google og andre søgetjenester leverer,” siger Stefan Kercza, adm. direktør for Eniro Danmark.

Eniro er ikke den mest larmende spiller på mediemarkedet, men driver et af de mest besøgte danske sites. Krak.dk havde over 1,8 millioner brugere i august ifølge opgørelser fra brancheorganisationens FDIM - og har en anslået digital omsætning på den gode side af 200 mio. kr. Mediehuse som Berlingske Media, og TV 2 anslåes af have en digital omsætning på hhv. 160 og 108 mio. kr. og JP/Politikens Hus og Egmont en net-omsætning på mere end 300 mio. kr. årligt.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også