Online-annoncering fortsætter kursen opad

Krisen preller af på netmedierne, som melder om stigning i annonceomsætningen.
MediaWatch

Det afmattede annoncemarked på print gælder ikke for online-mediemarkedet.

Ifølge nye tal voksede net-annonceringen med 9,3 procent hos de danske netmedier til 545 mio. kr. i andet kvartal. Det er femte kvartal i træk, at netmedierne oplever stigning og vækst, skriver Børsen.

”Første halvår af 2011 viser en vækst på samlet set 14,7 procent i forhold til første halvår sidste år. Det tegner med andre ord pænt for det samlede resultat for hele 2011 på trods af finanskrise,” siger Morten Helveg Petersen, direktør for Danske Interaktive Medier, FDIM.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også