Google optrapper indtog på kupon-marked

Markedet for "digitale kuponer" står til at blive endnu mere overrendt i Europa med Googles seneste opkøb på området, der har kig på Skandinavien.
MediaWatch

Google optrapper sin interesse for markedet for digitale kuponer/gavekort på det europæiske marked med opkøbet af det tyske tilbudssite DailyDeal, skriver Thenextweb.com.

Årsagen skulle være, at Googles egen version, Google Offers, der kun er tilgængeligt i Nordamerika, ikke er kommet hurtigt nok fra start.

I løbet af årets første tre måneder har det Berlin-baserede site solgt 252.000 digitale kupontilbud. Det har samtidig ekspanderet til Østrig og Schweiz og planlægger yderligere ekspansion i Skandinavien og Benelux-landene.

Berlingske Medias Sweetdeal er en af de forretningsområder, der skal opveje, at annoncesalget er tungt særligt på de lokale markeder. Andre initiativer som Downtown.dk, Dagensbedste.dk og Groupon's indtog i Danmark vidner også om interessen for de daglige tilbud per mail, og for dem er søgegiganten Googles fornyede interesse for området næppe en god nyhed.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også