Guardian lukker sit medie-tillæg

Efter 27 år er det slut med the Guardians selvstændige tillæg om mediebranchen. Det skal i stedet indgå som mediesider i avisen.
MediaWatch

Færre trykudgifter og mere fleksibel redaktionel dækning ligger bag Guardians beslutning om at nedlægge et selvstændigt tillæg om mediebranchen, der i stedet kommer til at indgå i hovedavisen. Det skriver mediaweek.co.uk.

Guardian var første avis med et medietillæg i UK, men det er reduceret til otte sider i de senere år på grund af, at mediejobannoncerne er rykket online - blandt andet til Guardians egen onlineudgave om mediestof.

Lukningen er seneste led i de besparelser, Guardian har taget hul på, for at reducere sidste års kraftige tab på over 300 mio. kr. Det skyldes blandt andet et generelt fald i antallet af jobannoncer.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også