OMD mister millionkunde

Hen over sommeren har et af Danmarks største mediebudgetter været i udbud. Danske Spil har sonderet mediebureau-terrænet, og det har resulteret i, at deres tidligere bureau, OMD, må se sig slået af banen af Aegis Media. ”Danske Spil er så stort et budget, at det i sig selv kan flytte markedsandele,” siger Lars Bo Jeppesen, adm. direktør for Aegis Media, til Bureabiz. Han tilføjer, at bureauet regner med at skulle ansætte flere hænder til virksomheden med den nye, store kunde.
MediaWatch

Hen over sommeren har et af Danmarks største mediebudgetter været i udbud. Danske Spil har sonderet mediebureau-terrænet, og det har resulteret i, at deres tidligere bureau, OMD, må se sig slået af banen af Aegis Media.

”Danske Spil er så stort et budget, at det i sig selv kan flytte markedsandele,” siger Lars Bo Jeppesen, adm. direktør for Aegis Media, til Bureabiz. Han tilføjer, at bureauet regner med at skulle ansætte flere hænder til virksomheden med den nye, store kunde.

Aegis var ud over OMD oppe mod tre GroupM bureauer - Mediacom, MEC og Mindshare. Mindshare valgte dog at trække sig grundet udbudsmaterialet, samt en kundekonflikt.

Aegis er et af de mest fremgangsrige mediebureauer gennem de senere år - i 2010 præsterede man en overskudsgrad med 22,5 pct.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også