Søren Schultz: Monstrøs mediedækning gi'r vælgerne valgkvalme

”Hvad er politikernes røv, og hvad er pressens ansigt?” spørger Søren Schultz Jørgensen i sin klumme ’Mediemaskinen’ i Politiken i dag og kalder valgkampen for et ”fælles mudderbad for politikere og medier.” Han mener, at valgdækningen er skudt ud af proportioner med det massive, politiske stof, som medierne er udstyret med i disse dage - og at overfloden af "ligegyldige, politiske historier" underminerer det virkelig centrale, som består af holdningerne, visionerne og ideerne.
MediaWatch

”Hvad er politikernes røv, og hvad er pressens ansigt?” spørger Søren Schultz Jørgensen i sin klumme ’Mediemaskinen’ i Politiken i dag og kalder valgkampen for et ”fælles mudderbad for politikere og medier.”

Han mener, at valgdækningen er skudt ud af proportioner med det massive, politiske stof, som medierne er udstyret med i disse dage - og at overfloden af "ligegyldige, politiske historier" underminerer det virkelig centrale, som består af holdningerne, visionerne og ideerne.

”Jo, man bør vel egentlig være taknemmelig over det overflødighedshorn af mediebegivenheder, som er selve motoren i den moderne valgkamp,” skriver Søren Schultz, der dog mere end taknemmelighed føler en ”kvalmende tinnitus”.

Med en reference til valgkampen i 2005, som også var præget af en massiv mediedækning, konkluderer han, at vælgernes interesse for valget svækkes, hvis mediernes dækning bliver for monstrøs. Det var netop tilfældet under valget i 2005.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også