Dagblade venter rekordstor annoncefest i valgkamp

Valgkampen er i fuld gang, og det ser ud til, at det bliver den dyreste  nogensinde. Politiken forventer, at deres omsætning på valgannoncer vil løbe op i et syv-cifret beløb, og det er langt mere end ved valget i 2007. Hos Berlingske Media og Jyllands-Posten er tendensen den samme. Det skriver Berlingske.dk.
MediaWatch

Valgkampen er i fuld gang, og det ser ud til, at det bliver den dyreste  nogensinde. Politiken forventer, at deres omsætning på valgannoncer vil løbe op i et syv-cifret beløb, og det er langt mere end ved valget i 2007. Hos Berlingske Media og Jyllands-Posten er tendensen den samme. Det skriver Berlingske.dk.

Det forventes at partier, fagforeninger, interesseorganisationer og andre politiske initiativer sammenlagt vil bruge 80 og 100 millioner på annoncer i valgkampen.

Valgkampen giver samtidig kamp om de bedste annonceplaceringer - de politiske partier tager pladsen fra de øvrige annoncører. Hos Politiken kan man især genkende flaskehalsproblematikken på den digitale platform.

”Når der kommer så mange ekstra penge i markedet på så kort tid, kan det ikke undgås at påvirke markedet. Der vil være nogle attraktive placeringer, som man ikke kan komme i nærheden af som ’normal’ annoncør,” siger Thomas Bertelsen, administrerende direktør hos mediebureauet OMD.

- CT

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også