Bureau måler Facebook-effekt i valgkamp

Hvilke politikere kan genere mest aktivit på deres Facebook-profiler? Det har bureauet Crisp udviklet en model for at måle, skriver Bureaubiz.
MediaWatch

Hvilke politikere kan genere mest aktivit på deres Facebook-profiler? Det har bureauet Crisp udviklet en model for at måle, skriver Bureaubiz.

”Hos Crisp har vi udviklet en formel, som med afsæt i tekniske og statistiske beregninger åbner op for, at politikere og virksomheder nu kan måle og vurdere effekten af tilstedeværelsen på de sociale medier,” siger Andreas Borch Hansen, der er direktør og medstifter af bureauet Crisp.

Metoden bedømmer aktiviteten på Facebook kvantitivt - i form af antal "likes", links, posts og så videre - men inkluderer ikke en kvalitativ bedømmelse af, om aktiviteten er positiv eller negativ for profilindehaveren.

Blandt 10 politikere, bureauet har målt på på Facebook, ligger Pia Kjærsgaard (DF) og Lars Løkke Rasmussen (V) i top - mens  Kristian Jensen (V) og Christine Antorini (S) tager de nederste pladser i top 10.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også