Facebook tager ved lære af Google+

Det nye sociale medie Google+ bliver spået stor succes, bl.a. grundet deres brugerroste privatindstillinger. Nu tager Facebook ved lære af konkurrenten og lancerer ændringer.
MediaWatch

Google+ har på rekordtid fået mange nye medlemmer, og bliver betragtet som en seriøs konkurrent til Facebook. Dette skyldes ikke mindst deres brugerroste privatindstillinger, som gør det lettere og mere overskueligt at kontrollere, hvad du deler med andre. Det skriver Berlingske.dk.

Men nu tager Facebook kritikerne på ordet og lancerer en række ændringer. De vil fjerne ’Places’-funktionen, så man ikke kan tjekke ind mere. De vil lancere en knap ved siden af statusopdateringen, så man hver gang, man poster noget kan kontrollere, hvem der skal se det, og man skal som bruger af Facebook godkende de billeder du er blevet tagget i, før det bliver vist på din profil.

"Vi vil gerne have, at din profil skal føles som et hjem på nettet. Du skal aldrig føle, at ting dukker op, uden at du ønsker det, så du kan stoppe med at tænke over, hvem som ser det," skriver Facebooks produktchef Chris Cox.

Analyse-selskabet Wilke Mobile Life har regnet ud, at cirka 100.000 danske smartphone-ejere er blevet brugere af Google+.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også