DR Mama lanceres 14. september

DR lancerer sit nye ungdomsbrand ’Mama’ onsdag den 14. september, oplyste DR's generaldirektør under en session på TvFestival i fredags.

Generaldirektør Maria Rørbye Rønn oplyser, at Mama-satsningen er del af strategien om et nyt skarpere DR, og hun inviterede ved samme lejlighed produktionsmiljøet til at pitche ind med ideer.

Per Fanefjord Laursen

DR lancerer sit nye ungdomsbrand ’Mama’ onsdag den 14. september, oplyste DR's generaldirektør under en session på TvFestival i fredags.

Generaldirektør Maria Rørbye Rønn oplyser, at Mama-satsningen er del af strategien om et nyt skarpere DR, og hun inviterede ved samme lejlighed produktionsmiljøet til at pitche ind med ideer.

”Vi hører gerne bud på ideer til programmer til Mama tv og radio. Dét, vi søger, er ungdomsprogrammer, der afspejler virkeligheden for almindelige danske unge – ikke Paradise babes,” sagde hun.

Der bliver ikke tale om en regulær DR Mama tv-kanal, men et ungdoms-vindue på DR HD i 1 til 2 timer om dagen. Det daglige programvindue genudsendes også på DR1.

Ud over, at DR Mama flytter ind på DR HD med danske og amerikanske ungdomsproduktioner, lanceres der et Mama webunivers og en 24 times DR Mama digital radiokanal med værter.

DR’s store satsning på ungdommen sker i en erkendelse, at DR har et "dækningshul" i målgruppen 12-25 år, der finder medieindhold andre steder - typisk hos de kommercielle.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også