Fin debut for SBS TV's nye reality-fyrtårn

’Kongerne af Marielyst’ nåede på premiereaftenen et samlet gennemsnitligt seertal på 167.547, med et peak på 211.000 blandt alle seere og 137.000 seere i målgruppen 15-50. Det placerede Kanal 5 som den anden største kanal i DK efter TV 2 i sendetiden kl. 22-23, målt på share of viewing i målgruppen 15-50 år.

’Kongerne af Marielyst’ nåede på premiereaftenen et samlet gennemsnitligt seertal på 167.547, med et peak på 211.000 blandt alle seere og 137.000 seere i målgruppen 15-50.

Det placerede Kanal 5 som den anden største kanal i DK efter TV 2 i sendetiden kl. 22-23, målt på share of viewing i målgruppen 15-50 år.

”Det er en fantastisk flot start på programserien. Seertallet kulminerede til sidst i programmet med 211.000 seere. Det bliver spændende at se, hvor mange der kommer igen i næste uge. Jeg tror, det høje seertal til del skyldes nyhedens interesse, men vi får se,” siger Michael Jensen, Broadcast Researcher hos MEC til MediaWatch.

’Kongerne’ er en af de største programinvesteringer, som SBS’ lancerer i efteråret for at styrke Kanal 5’s profil. Ud over kongerne tæller de nye egenproduktioner også reportageserien ’Roskilde’, der har premiere i aften, og som følger en række Roskilde-frivilliges arbejde på årets festival. Dertil kommer det nye familie-underholdningsshow ’Min mand kan’, der kommer til at ligge i primetime søndag og får Peter Mygind og Maria Egede som værter.

SBS TV kommer i alt med 16 egenproduktioner dette efterår, hvoraf fem er nye og resten gengangere som 'Dating in the dark' og '4-tjerners middag', 'De unge mødre' og 'Singleliv'.

- CT
- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også