Valg 2011: Udsigt til flere politiske mudderkast i medierne

I dag indleder Venstre en aggressiv kampagne i de danske medier, der har til formål at gennemhulle S og SF’s økonomiske politik. Denne tendens til mudderkastning i medierne, som vi kender det fra USA, er stigende, siger lektor. ”Analytikerne forventer, at der vil være mere af den her amerikaniserede form for valgkampagne, end der plejer," siger Karina Pedersen, lektor i statskundskab ved KU, til Ritzau.
MediaWatch

I dag indleder Venstre en aggressiv kampagne i de danske medier, der har til formål at gennemhulle S og SF’s økonomiske politik. Denne tendens til mudderkastning i medierne, som vi kender det fra USA, er stigende, siger lektor.

”Analytikerne forventer, at der vil være mere af den her amerikaniserede form for valgkampagne, end der plejer," siger Karina Pedersen, lektor i statskundskab ved KU, til Ritzau.

Selvom lektoren forventer, at den amerikaniserede valgkampstrategi vil være mere tydelig i år, end man har set ved tidligere valg, mener hun dog ikke, at mudderkastningen bliver det eneste element.

"Der er fortsat en dansk tradition for at gå ud og fortælle om partiets egen politik. Så selvom Venstre nu går målrettet efter S og SF’s politik, så vil de også fortælle om deres egne mål," siger Karina Pedersen.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også