Springer sætter nye digitale mål

I løbet af de næste syv år vil den tyske mediegigant, Axel Springer, der bl.a. udgiver aviserne 'Bild' og 'Die Welt', øge den digitale omsætning, så online står for 50 procent af det samlede salg. I dag udgør koncernens digitale medieforretninger cirka 30 pct. af omsætningen.

I løbet af de næste syv år vil den tyske mediegigant, Axel Springer, der bl.a. udgiver aviserne 'Bild' og 'Die Welt', øge den digitale omsætning, så online står for 50 procent af det samlede salg. I dag udgør koncernens digitale medieforretninger cirka 30 pct. af omsætningen.

Det skriver Bloomberg i forbindelse med offentliggørelsen af Springers resultat for 1. halvår 2011. Her kunne Springer fremvise et øget driftsresultatet (før skat og afskrivninger) på 11 pct. - 288 mio. euro. (ca. 2,1 mia. dkk) mod 261,2 mio. euro (ca. 1,94 mia. dkk) i 1. halvår 2010. Omsætningen steg 12 pct. til 1,53 mia. euro (ca. 11,4 mia. dkk) - og det er især de digitale medier, der driver væksten, bemærker analytiker.

"Digitale medier havde en ebitda-margin på 19,6 pct. i andet kvartal, og det er bemærkelsesværdigt, da det viser, at den virksomhed, der er afgørende for Axel Springers fremtid er også den, der udviklede sig bedst," siger Frank Neumann, analytiker hos Bankhaus Lampe KG til Bloomberg.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også