Aviser: Mobil overhaler snart papiravisen

Schibsteds to tabloidaviser i Sverige og Norge forventer, at mobiludgaven af avisen overhaler den trykte version i løbet af et par år. På svenske Aftonbladet tipper balancen mellem de to mediekanaler allerede næste år, forventer man, mens norske VG skyder på 2012 eller 2013, hvis læsningen af avisens mobiludgave fortsætter med at vokse - og hvis læsningen af papiravisen fortsætter med at falde i samme takt som nu. Det skriver norske kampanje.com.
MediaWatch

Schibsteds to tabloidaviser i Sverige og Norge forventer, at mobiludgaven af avisen overhaler den trykte version i løbet af et par år.

På svenske Aftonbladet tipper balancen mellem de to mediekanaler allerede næste år, forventer man, mens norske VG skyder på 2012 eller 2013, hvis læsningen af avisens mobiludgave fortsætter med at vokse - og hvis læsningen af papiravisen fortsætter med at falde i samme takt som nu. Det skriver norske kampanje.com.

"Væksten for VG mobil og mobilen som mediekanal fortsætter. I VG forventer vi, at mobiludgaven vil vokse stærkt gennem hele 2011, og der er ingenting, som tyder på, at denne vækst vil stoppe," siger adm. direktør i VG Mobil Tor Jacobsen til Kampanje.

Kun tre norske papiraviser har flere læsere end VG's mobiludgave, men TNS Gallups forskningsleder for medier spår dog, at migrationen fra papir til mobil vil tage længere tid end som så, fordi VG på mobil har halvt så mange brugere som papirudgaven har læsere.

Tidligere på måneden blev det meldt ud, at Schibsteds digitale salgsselskab, Webtraffic, skal hæve annoncesalget til mobil med 1200 procent i år, ifølge dagensmedia.se.

Også Ekstra Bladet, med tidligere VG-chef Geir Terje Ruud som digital chefredaktør, har annonceret høje forhåbninger til brugen og annoncesalget på mobilen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også