MediaWatch

Bonnier trækker sig fra gratisaviskrig i Stockholm

Gratisaviskrig er ikke kun et dansk fænomen - i Stockholm har Metro, Bonnier og Schibsted igennem de seneste ti år udkæmpet et slag om markedet. Det slag ser Metro nu ud vil at have vundet, efter at Bonnier har besluttet at lukke sin gratisavis 'Stockholm City', skriver svenske Dagens Media. Trods besparelser, omorganisering og en nedgradering af udgivelsesfrekvensen har avisen ikke kunnet løbe rundt - derfor tager Bonnier nu skridtet.

Gratisaviskrig er ikke kun et dansk fænomen - i Stockholm har Metro, Bonnier og Schibsted igennem de seneste ti år udkæmpet et slag om markedet.

Det slag ser Metro nu ud vil at have vundet, efter at Bonnier har besluttet at lukke sin gratisavis 'Stockholm City', skriver svenske Dagens Media.

Trods besparelser, omorganisering og en nedgradering af udgivelsesfrekvensen har avisen ikke kunnet løbe rundt - derfor tager Bonnier nu skridtet.

Norske Schibsted meldte sig ud af krigen i Stockhom i 2008 og købte sig i stedet ind i Metro - tilsyneladende en klog beslutning.

Ifølge Dagens Media har Bonnier pumpet omkring 800 mio. skk. (cirka 656 dkk) i Stockholm City, der har haft tocifrede millionunderskud de senere år.

- LR

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Seneste nyt

Se flere jobs