Bonnier trækker sig fra gratisaviskrig i Stockholm

Gratisaviskrig er ikke kun et dansk fænomen - i Stockholm har Metro, Bonnier og Schibsted igennem de seneste ti år udkæmpet et slag om markedet. Det slag ser Metro nu ud vil at have vundet, efter at Bonnier har besluttet at lukke sin gratisavis 'Stockholm City', skriver svenske Dagens Media. Trods besparelser, omorganisering og en nedgradering af udgivelsesfrekvensen har avisen ikke kunnet løbe rundt - derfor tager Bonnier nu skridtet.

Gratisaviskrig er ikke kun et dansk fænomen - i Stockholm har Metro, Bonnier og Schibsted igennem de seneste ti år udkæmpet et slag om markedet.

Det slag ser Metro nu ud vil at have vundet, efter at Bonnier har besluttet at lukke sin gratisavis 'Stockholm City', skriver svenske Dagens Media.

Trods besparelser, omorganisering og en nedgradering af udgivelsesfrekvensen har avisen ikke kunnet løbe rundt - derfor tager Bonnier nu skridtet.

Norske Schibsted meldte sig ud af krigen i Stockhom i 2008 og købte sig i stedet ind i Metro - tilsyneladende en klog beslutning.

Ifølge Dagens Media har Bonnier pumpet omkring 800 mio. skk. (cirka 656 dkk) i Stockholm City, der har haft tocifrede millionunderskud de senere år.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også