MediaWatch

Royalt bryllup boostede avissalg

Flere britiske aviser fik lørdagen efter fredags-brylluppet mellem prins William og Catherine Middleton en oplagsfremgang på 25 pct. sammenlignet med lørdagen før brylluppet, skriver guardian.co.uk. The Guardian kom op på en halv million solgte aviser om lørdagen, mens the Times nåede et salg på omkring 700.000, mens avisen the Independent måtte nøjes med en vækst på ti pct. eller et oplag på i alt 230.000.

Flere britiske aviser fik lørdagen efter fredags-brylluppet mellem prins William og Catherine Middleton en oplagsfremgang på 25 pct. sammenlignet med lørdagen før brylluppet, skriver guardian.co.uk.

The Guardian kom op på en halv million solgte aviser om lørdagen, mens the Times nåede et salg på omkring 700.000, mens avisen the Independent måtte nøjes med en vækst på ti pct. eller et oplag på i alt 230.000.

De fleste landsdækkende britiske dagblade havde særlige bryllupstillæg om lørdagen.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Seneste nyt

Se flere jobs