Jyllands-Postens artikelserie ”Hjem fra Krig” indbragte ikke blot Cavlingprisen i januar 2011. Den inspirerede også til mediehusets nye undervisningsmateriale ”Danskere i Krig”. Efter sommerferien modtager samtlige skoler et gratis klassesæt af det nye materiale, skriver Jyllands-Posten i en pressemeddelelse.
MediaWatch
Jyllands-Postens artikelserie ”Hjem fra Krig” indbragte ikke blot Cavlingprisen i januar 2011. Den inspirerede også til mediehusets nye undervisningsmateriale ”Danskere i Krig”.
Efter sommerferien modtager samtlige skoler et gratis klassesæt af det nye materiale, skriver Jyllands-Posten i en pressemeddelelse.
Formålet med undervisningsprojektet er at sætte Danmarks rolle som krigsførende nation, og konsekvenserne for de udsendte soldater, i fokus, fortæller Jyllands-Postens chefredaktør, Henrik Thomsen.
”Der findes allerede en del undervisningsmateriale om lande som Afghanistan og Irak, men mærkeligt nok har ingen hidtil fokuseret på den danske militærindsats og de danske soldaters rolle. Det gør vi nu med ” Danskere i krig”, det hidtil største undervisningsprojekt om Danmark som krigsførende nation og konsekvenserne for de udsendte,” siger han.
Undervisningsmaterialet er målrettet henholdsvis 1. til 6. klasse og 8. til 10.klasse og ungdomsuddannelserne - og er en del af Jyllands-Postens ambition om at være landets førende udbyder af viden målrettet undervisningssektoren.
-MS
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
For sjette år i træk kunne Bauer Media sidste år præsentere et overskud på over 40 mio. kr. Direktør ryster ikke på hånden med digitale investeringer, selvom væksten her går langsommere end ventet.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.