Landskamp: Seerfesten udeblev på TV3 Puls

Forårets mest interessante fodboldlandskamp udspillede sig lørdag aften i Norge. Kampen blev sendt på TV3 Puls og blev set af ca. 638.000. Kampen blev også sendt online på Viaplay, men Viasat/TV3 vil ikke oplyse brugertal fra den platform.
Per Fanefjord Laursen

Forårets mest interessante fodboldlandskamp udspillede sig lørdag aften i Norge.

Kampen blev sendt på TV3 Puls og blev set af ca. 638.000. Kampen blev også sendt online på Viaplay, men Viasat/TV3 vil ikke oplyse brugertal fra den platform.

Kanalpromotion
TV3-gruppen valgte lørdag igen at placere en topevent på sin nyeste og mindst kendte kanal, TV3 Puls, for at booste dens profil og tiltrækningskraft hos distributørerne.

TV3 Puls har kun en penetration på knap 50 procent. De andre TV3-kanaler er et godt stykke over 70 procent.

I juni 2009 sendte TV3 Puls en tilsvarende afgørende VM-kvalifikationskamp mod Sverige, og den blev set af 939.000 personer. Men på det tidspunkt lå TV3 Puls i YouSees Grundpakke og kunne ses af 60 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også