Flere bruger digital radio

Næsten 1,5 mio. danskere lytter til en eller anden form for digital radio i løbet af en uge, viser en opgørelse fra DR Medieforskning. Digital lytning vil sige, at man har benyttet en DAB-radio, mobilen eller DR’s netradio. Kommerciel radio opdeler ikke sine lyttertal i platforme. "Det svarer til godt 36 pct. af alle, der hører radio hver uge," forklarer medieforsker Dennis Christensen fra DR Medieforskning.
Per Fanefjord Laursen

Næsten 1,5 mio. danskere lytter til en eller anden form for digital radio i løbet af en uge, viser en opgørelse fra DR Medieforskning.

Digital lytning vil sige, at man har benyttet en DAB-radio, mobilen eller DR’s netradio. Kommerciel radio opdeler ikke sine lyttertal i platforme.

"Det svarer til godt 36 pct. af alle, der hører radio hver uge," forklarer medieforsker Dennis Christensen fra DR Medieforskning.

Han oplyser, at den digitale lytning er i vækst. I 2009 var det i gennemsnit 1,2 millioner danskere, der hørte digital radio, hvilket nu er vokset til 1,5 mio. i 2010.

FM er stedet
Måler man i stedet styrkeforholdet og forbrug, er billedet et andet.

FM-lytning er fortsat der, man tilbringer sin radiotid. FM lytningen udgør omkring 90 pct. af al radiolytning, DAB-lytning udgør 7-8 pct. og netradiolytningen udgør 2-3 pct.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også