MediaCast: Personlighed er den nye x-faktor

Personlighedsdrevne medieforretninger vinder frem - hør Metro Internationals topchef, Per Mikael Jensen, fortælle hvorfor i denne uges MediaCast.

“Der er en del eksempler på personligheder, der har vokset sig stærkere end deres medie, og den trend tror jeg kun lige er begyndt. ... Det bedste eksempel er Oprah Winfrey, som blev større end den kanal, der sendte hendes programmer, også i market value. Hun lavede derfor sin egen tv-station..."

- Per Mikael Jensen

Hvor meget og hvordan spiller personlighed ind, når det gælder innovation i mediebranchen? Det handler denne uges MediaCast om, hvor Camilla Mehlsen har mødt Metro Internationals adm. direktør, Per Mikael Jensen.

Personlighed er mediebranchens nye sort -  og personlighedsdrevne forretningsmodeller vinder frem i medieverdenen. Det er Oprah Winfrey, Casper Christensen eller Arianna Huffington alle eksempler på - og vi vil se mange flere eksempler fremover, mener Per Mikael Jensen.

Han  fortæller også om, hvordan hans egen personlighed har præget udviklingen af Metro siden 2007 og ser tilbage på sin tid som administrerede direktør for TV 2, hvor han blev kendt som chefen, der satte et hæsblæsende udviklingsridt i gang. Selv mener han, at det ikke gik helt hurtigt nok.

Lyt med her!

Hent MediaCast som RSS feed og podcast:

Hør også sidste uges MediaCast: "Excel-chef eller excentriker?" med DR2's Arne Notkin her.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også