Modeblad laver tv-serie til Ipad

I første omgang har modemagasinet Glamour produceret fire afsnit af tv-serien 'Glamour Girls' til Ipad om fire karrierekvinder. Det primære formål er produktplacering.
MediaWatch

I første omgang har modemagasinet Glamour produceret fire afsnit af tv-serien 'Glamour Girls' til Ipad om fire karrierekvinder. Det primære formål er produktplacering.

"Det her er at knække koden - at finde en måde at integrere produkterne organisk i historiefortællingen og faktisk gøre det til en værdi for læseren," siger William J. Wackermann fra Condé Nast, der udgiver magasiner som Glamour og Vogue, til New York Times-bloggen mediadecoder.

Fra printverdenen er såkaldte advertorials, en form for redaktionelt udformede annoncer, velkendte. Benjamin Media har også med sit onlinemagasin Fashionista gjort det muligt at købe produkterne fra modesiderne med et klik. Dog er det en kilden sag at liste annoncørernes produkter ind i det redaktionelle indhold - særligt på print - af presseetiske årsager. Men det samme gør sig ikke gældende for Ipad-serien, mener Condé Nast.

Seerne kan i løbet af de ti til 12 minutter Ipad-serien 'Glamour Girls' varer købe hovedpersonernes forskellige 'looks' ved et tryk på featureren 'Shop the Looks'.

Antallet af seere bliver dog minimalt sammenlignet med magasinets læsere, for Ipad-app'en er downloadet 4.600 gange i februar mod printmagasinets oplag på 2,3 millioner.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også