MediaCast: Excel-chef eller excentriker?

Management-mentaliteten vinder frem på chefgangene i mediebranchen - men er det godt eller skidt? Hør bl.a. Arne Notkins bud på det spørgsmål i MediaWatch nye podcast-serie, MediaCast.

“Hvis man sammenligner danske mediechefer i dag med danske mediechefer for 15-20 år siden, synes jeg at kunne se, at der er sket et klart skift, fra at mediechefer før i tiden meget ofte var hentet hos indholdsfolkene, for eksempel journalister, mens de i dag i stigende grad er hentet hos enten forretningsfolk eller folk med managementtalent, altså økonomer og administratorer. Det er en fuldstændig naturlig konsekvens af, at langt de fleste medier nu er meget markedsorienterede, hvor mange af dem før i tiden måske havde en større publicistisk trang - og havde råd til at have det ...”

- Radiovært Lasse Jensen
 

MediaWatch skyder i dag en ny serie podcast i gang, MediaCast. Hver torsdag giver MediaCast med Camilla Mehlsen (t.v.) et kort overblik over ugens nyheder i medieverdenen og går i dybden med et tema. I det første program handler det om chef-DNA: Hvem er den bedste mediechef - excel-elskeren eller excentrikeren?

Tidligere var det ofte farverige chefpersonligheder, der tegnede medievirksomhedernes profil - i dag er topcheferne mere forretningsfolk udstyret med effektive management-redskaber end karisma og visioner om en bedre verden. Hvordan påvirker chefpersonligheden medieindholdet? Og hvordan vil personlighed fremover præge medieudviklingen? I det første program kan du høre radiovært Lasse Jensen og kanalchef for DR2, Arne Notkins, bud på det - push play!

Hent MediaCast som RSS feed og podcast:

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også