TV Syd satser på seer-tv via Facebook

TV Syd vil via Facebook lade seerne følge og præge produktionen af de regionale nyheder.
Per Fanefjord Laursen

Tv- og radiostationer er stømmet til Facebook de sidste par år - efterfulgt af udvalgte programmer, som broadcasterne mener kan leve et ekstra liv på det allestedsnærværende sociale medie.

Nu er tiden kommet til TV 2-regionen TV Syd, der vil tilbyde seerne i Syd- og Sønderjylland en mulighed for at følge og præge produktionen af de regionale nyheder på tætteste hold.

“Vi vil gerne inddrage seerne mere, og vi tror på, at det kan lade sig gøre med Facebook,” siger programchef Claus Christensen i en pressemeddelelse og tilføjer:

“Hver dag vil seerne få at vide, hvilke historier vi arbejder på til aftenens udsendelse, så seerne kan kommentere og være med til at præge det, de ser i fjernsynet. Samtidig giver det også os mulighed for at spørge seerne til deres erfaringer.”

God erfaring med brugerindhold
Facebook-siden skal være seernes egen kanal, hvor de får deres egen seerredaktør, redaktør Sejersen (foto), der giver ris og ros og gode råd til, hvordan videooptagelser og nyheder kan gøres bedre. Samtidig vil de bedste historier på forskellige måder blive præsenteret i tv. For eksempel når seerne hver måned kårer månedens seervideo, skriver TV Syd.

“Sidste år høstede vi mange gode erfaringer med brugergeneret tv, så vi ved, at seerne har lyst til at være med, og vi ved, at det kan præsenteres i tv, så det er spændende for de andre seere. Derfor er jeg ikke i tvivl om, at Facebook-siden vil blive et samlingspunkt for alle Syd- og Sønderjydernes egne historier,” siger projektleder Bjørn Olsen.

‘Seerne Viser’ og det nye Facebook-projekt er finansieret med tilskud fra TV SYDs støtteforening.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også