Egmonts Ipad-app nummer et i Norge

I Norge blev Egmonts Ipad-udgave af bladet Mann hurtigt den mest downloadede app.
MediaWatch

Det norske mandemagasin Manns rejsespecial som Ipad-app blev Norges mest solgte app cirka 12 timer efter den blev frigivet. Førstepladsen holdt i tre dage og app'en er stadig blandt de ti mest solgte med 1735 eksemplarer efter 12 dage i App Store, skriver kampanje.com. Det svarer til over ti pct. af det trykte magasins oplag.

"Vi regner med at nå 2000 solgte eksemplarer i løbet af et par uger. I et umodent marked er dette et tal, vi skal være vældigt tilfredse med. Nu skal vi selvsagt korrigere for nyhedens interesse. I USA er salgstallene droppet meget efter at Ipad'en var ny der. Wired er for eksempel faldet til en tredjedel af det oprindelige niveau, men dette er en god start for Mann," siger Mann-redaktør Knut Christian Moeng.

Medieudvikler og Kampanje-kommentator Anders Brenna er enig i, at nyhedens interesse kan fordampe. Der er allerede talrige norske Ipad-apps, idet både Aller og Bonnier også har lanceret apps på det norske marked. Sidenhen og i takt med udbredelsen af Ipads, forventer Anders Brenna dog, at salget af apps igen vil stige.

Hjemmet Mortensens Bonytt Bad er siden lanceringen i oktober blevet downloadet 1.560 gange. Bonnier Media vil ikke oplyse salgstal for deres Costume-app før der er fælles branchestandarder for rapporteringen af salg på Ipad, skriver kampanje.com, som ikke har nået at få en kommentar fra Aller Media i Norge, der udgiver bladet Henne som app.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også