Bladgiganters kvindekamp tager til

Aller, Egmont og Bonnier optrapper deres interne kamp om kvinderne i Norge, hvor Egmont lancerer ALT og Bonnier er på vej med nyt kvindeblad.
MediaWatch

Bonnier, Egmont og Aller ligger trip, trap, træsko på oplagslisten over de største kvindeblade i Norge.

Ud af de ti største kvindeblade i 2009, sidder Aller på fire pladser, Bonnier på tre pladser og Hjemmet Mortensen (Egmont-ejet) på tre pladser.

Men det kan der blive lavet om på i det kommende år, hvor Egmont lancerer Alt for damerne samt Fit Living i Norge, og hvor Bonnier er på vej med sin "største satsning nogensinde" i form af magasinet Stella, ifølge Dagens Næringsliv.

Samtidig øger Bonnier antallet af Taras årlige udgivelser fra 12 til 16 numre og har flere specialmagasiner på vej.

"Det er klart det er en hård konkurrence og en fare for kannibalisring," siger chef for Hjemmet Mortensen Anne Britt Berentsen til Dagens Næringsliv, som dog ikke tror, at kannibaliseringen vil ramme Egmont-udgivelserne.

På det norske kvindebladsmarked er Bonniers månedsmagasin Tara størst med et oplag på 51.040. Dernæst kommer Hjemmet Mortensens (Egmonts) Kamille der udkommer hver 14. dag med et oplag på 48.010 og på tredjepladsen ligger Allers KK med et oplag på 44.239, ifølge oplagstallene for 2009 i Dagens Næringsliv.

- TBH 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også