Nyt Bonnier-magasin kun til Ipad

Bonnier-koncernens nye magasin Road Trip udkommer eksklusivt på Ipad.
MediaWatch

Bonnier-koncernen har netop frigivet sit seneste eksempel på, at magasinudgiverne ikke nødvendigvis vil begrænse sig til eksisterende titler, når de lancerer titler på Ipad.

Bonnier Corporation, selskabets amerikanske del, står bag Ipad-magasinet Road Trip, der udelukkende udkommer på Ipad. Fem nye numre er planlagt i 2011, skriver mediaweek.com.

Road Trip kombinerer stofområderne biler og rejser. Første udgave er gratis og sponsoreres American Express og Visit Florida.

Bonnier Corporation står også bag et forældremagasin til Ipad.

Spørgsmålet er, om de nye tablet-magasiner kan skabe tilstrækkelig opmærksomhed og loyalitet hos læserne, når de ikke læner sig op ad et trykt medies brand, mener mediaweek.com.

Bonnier var også en af de første til at udsende et trykt magasin på Ipad i USA med titlen Popular Science, ligesom koncernen var først i Danmark med sin titel Illustreret Videnskab og senest Bil Magasinet.

Også Richard Branson, der står bag Virgin, har lanceret et magasin udelukkende til Ipad kaldet 'Project' og ligeledes er Rupert Murdochs News Corp. på vej med tablet-avisen The Daily.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også