Specialmedier: Vækst ikke lige om hjørnet

Fagblade, specialmagasiner og tidsskrifter er i trejde kvartal ti pct. under niveauet for annonceomsætningen på samme tid sidste år.
MediaWatch

"Annonceomsætningen for specialmedierne nærmer sig nu de magiske index 100," skriver Danske Specialmedier, der ikke sætter næsen op efter vækst. Målet er fortsat at nå samme annonceomsætning som sidste år.

Men for alle specialmedierne er annonceomsætningen i trejde kvartal i index 90, det vil sige ti pct. under niveauet for samme periode i 2009.

Det viser de seneste tal fra annoncebarometret, som baserer sig på indberetninger fra 39 ud af 41 af de største medier hos Danske Specialmedier.

Foreningen forventer, at årets fjerde og sidste kvartal kan trække annonceomsætningen op til index 100. Det vil betyde, at den samlede annonceomsætning for 2010 fortsat er lavere end i 2009, som Danske Specialmedier kalder "det skrækkelige annonceår".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også