Misforståelsen, genopstandelsen og the missing link ...

Fik du ikke læst MediaWatch nok i løbet af ugen eller ku' du bare godt bruge et resumé? Her får du fem artikler fra ugen, der er værd at have læst.

1. Debat: Så link dog!
Ugen lagde ud med en kontant opfordring fra avisen.dk's chefredaktør, Rasmus Emborg, der mandag efterlyste noget så enkelt som flere links hos netaviserne - hvor svært kan det lige være at linke til originalartikler?

2. Carat søsætter storstilet effekt-analyse
Tirsdag kunne MediaWatch fortælle, at mediabureauet Carat sætter en ny stor effekt-undersøgelse i gang. 5000 danskere deltager - og er med til at kortlægge, hvor meget annoncekronerne til TV 2, Børsen, Jyllands-Posten, Berlingske Tidende og andre premium annoncemedier rent faktisk batter for annoncørerne.

3. Helse genopstår
Inden konkursboet fra Vermøs selskab Helse Active Living var solgt - annoncerede kommunikationshuset Mediegruppen, at de fra december sender Helse på gade igen fra december. Forvirret? Så bliv i hvert fald lidt klogere i artiklen her.

4. Debat: Steinmarks misforståelse
"Ingeniørens Arne R. Steinmark udstyrer mig med et så tilpas tåbeligt synspunkt, at det bør være indlysende for enhver, at det skal skydes ned." Direktør i DR Kultur, Morten Hesseldahl, tog i tirsdags til genmæle på MediaWatch - oven på kritikken fra adm. direktør for Mediehuset Ingeniøren, Arne R. Steinmark, af DR-ambitionen om at inddrage flere kunstnere i nyhedsdækningen.

5. Fagbladene i krisens kølvand
Fagbladene har god grund til at ømme sig efter de senere års annoncenedgang, der har kostet i antal sider og udgivelser mange steder. Men redaktionelt er de stadig stærke og seje som jyder, forsikrede formanden for Danske Specialmedier onsdag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også