Misforståelsen, genopstandelsen og the missing link ...
1. Debat: Så link dog!
Ugen lagde ud med en kontant opfordring fra avisen.dk's chefredaktør, Rasmus Emborg, der mandag efterlyste noget så enkelt som flere links hos netaviserne - hvor svært kan det lige være at linke til originalartikler?
2. Carat søsætter storstilet effekt-analyse
Tirsdag kunne MediaWatch fortælle, at mediabureauet Carat sætter en ny stor effekt-undersøgelse i gang. 5000 danskere deltager - og er med til at kortlægge, hvor meget annoncekronerne til TV 2, Børsen, Jyllands-Posten, Berlingske Tidende og andre premium annoncemedier rent faktisk batter for annoncørerne.
3. Helse genopstår
Inden konkursboet fra Vermøs selskab Helse Active Living var solgt - annoncerede kommunikationshuset Mediegruppen, at de fra december sender Helse på gade igen fra december. Forvirret? Så bliv i hvert fald lidt klogere i artiklen her.
4. Debat: Steinmarks misforståelse
"Ingeniørens Arne R. Steinmark udstyrer mig med et så tilpas tåbeligt synspunkt, at det bør være indlysende for enhver, at det skal skydes ned." Direktør i DR Kultur, Morten Hesseldahl, tog i tirsdags til genmæle på MediaWatch - oven på kritikken fra adm. direktør for Mediehuset Ingeniøren, Arne R. Steinmark, af DR-ambitionen om at inddrage flere kunstnere i nyhedsdækningen.
5. Fagbladene i krisens kølvand
Fagbladene har god grund til at ømme sig efter de senere års annoncenedgang, der har kostet i antal sider og udgivelser mange steder. Men redaktionelt er de stadig stærke og seje som jyder, forsikrede formanden for Danske Specialmedier onsdag.