PopFM gør ondt på 100FM

Radio 100FM har mistet lyttere, siden PopFM blev lanceret.

Radio 100FM har mistet lyttere siden SBS Radios og Berlingske Medias fælles radioselskan, PopFM, gik i luften, skriver mediabureauet IUM på  frontbox.dk.

I målgruppen 19-50-årige havde Radio 100FM før PopFM´s lancering gennemsnitligt 610.000 lyttere om ugen (målt i uge 33-36). De første fem uger efter lanceringen af den nye radiokanal  (uge 37-41) var Radio 100FM's gennemsnitlige lyttertal imidlertid faldet ca. 12 pct. til 541.000 lyttere om ugen.

Ifølge IUM har SBS Radios Nova FM og Radio Soft også oplevet et fald i tilslutningen, men kun på 2-3 pct.

Til gengæld har PopFM ikke taget lyttere fra DR endnu. Hverken P4 eller P3 er mærkede af den nye kommercielle spiller, selvom PopFM ser stort strategisk potentiale i især P4's målgruppe.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også