Salgsprisen forbliver hemmelig, men sikkert er det, at Go-card snart ikke længere er en del af Egmont Magasiner. 1. november overtager distributionschef Jan Kjærhus forretningen, skriver Egmont Magasiner i en pressemeddelelse.
”Go-card er en både stærk og spændende virksomhed. Men Go-card passer ikke ind i Egmont Magasiners fremtidige strategi, hvor vi skærper fokus på ugeblade og magasiner samt udviklingen af nuværende og nye digitale tjenester,” siger adm. direktør for Egmont Magasiner, Torsten Bjerre Rasmussen, i meddelelsen.
Jan Kjærhus ser frem til at få frie hænder til at produktudvikle gratismediet:
”Hele Go-cards koncept som interaktivt printmedie passer fortrinligt ind i det fremtidige mediebillede, hvor der er kamp om de attraktive unge målgrupper, for hvem netop kommunikationen er så vigtig. Samtidig kan jeg fortsætte med Go-cards dygtige medarbejdere i et nyt miljø med større fleksibilitet og kreativitet, som giver mulighed for at realisere en række nye initiativer. Så nu skal vi have gang i produktudviklingen, og så glæder vi os til at byde nye og nuværende kunder velkommen i vores nye lokaler,” siger Jan Kjærhus.
FAKTA OM GO-CARD
Go-card blev stiftet i 1990. Grundkonceptet er at bruge caféer som distributionskanal for postkortmediet. Go-card distribuerer i dag mere end 20 millioner postkort om året i Danmark. Postkortene distribueres via cafeer, biografer i Århus, Odense og Aalborg samt København og omegn. Go-card har 545.000 månedlige brugere ifølge tal fra Gallup, 1. halvår 2010.