Egmont sælger Go-card

Go-cards distributionschef, Jan Kjærhus, overtager 1. november gratismediet Go-card fra Egmont Magasiner.

Salgsprisen forbliver hemmelig, men sikkert er det, at Go-card snart ikke længere er en del af Egmont Magasiner. 1. november overtager distributionschef Jan Kjærhus forretningen, skriver Egmont Magasiner i en pressemeddelelse.

”Go-card er en både stærk og spændende virksomhed. Men Go-card passer ikke ind i Egmont Magasiners fremtidige strategi, hvor vi skærper fokus på ugeblade og magasiner samt udviklingen af nuværende og nye digitale tjenester,” siger adm. direktør for Egmont Magasiner, Torsten Bjerre Rasmussen, i meddelelsen.

Jan Kjærhus ser frem til at få frie hænder til at produktudvikle gratismediet:

”Hele Go-cards koncept som interaktivt printmedie passer fortrinligt ind i det fremtidige mediebillede, hvor der er kamp om de attraktive unge målgrupper, for hvem netop kommunikationen er så vigtig. Samtidig kan jeg fortsætte med Go-cards dygtige medarbejdere i et nyt miljø med større fleksibilitet og kreativitet, som giver mulighed for at realisere en række nye initiativer. Så nu skal vi have gang i produktudviklingen, og så glæder vi os til at byde nye og nuværende kunder velkommen i vores nye lokaler,” siger Jan Kjærhus.

FAKTA OM GO-CARD
Go-card blev stiftet i 1990. Grundkonceptet er at bruge caféer som distributionskanal for postkortmediet. Go-card distribuerer i dag mere end 20 millioner postkort om året i Danmark. Postkortene distribueres via cafeer, biografer i Århus, Odense og Aalborg samt København og omegn. Go-card har 545.000 månedlige brugere ifølge tal fra Gallup, 1. halvår 2010.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også