Montgomery: Tak Murdoch

Mecoms topchef David Montgomery tror ikke på Rupert Murdochs betalingsmodel for The Times på nettet, men han roser tankegangen om, at indhold ikke bør være gratis.
MediaWatch

Mediebranchens fremtid afhænger af, om det lykkes at tage betaling for indholdet på nettet. Derfor mener Mecoms adm. direktør David Montgomery, at alle i branchen burde være taknemmelige for, at Rupert Murdoch insisterer på, at net-indhold ikke bør foræres væk.

Det synspunkt kom frem på INMA-konferencen i Krakow for nyhedsmedier, skriver forum4editors.com.

Dog tror Montgomery ikke, at modellen med at lukke nyhedssites som thetimes.co.uk vil lykkes, men Murdoch vil formentlig have held til at udvikle det til en anden model, som vil få succes, lød det fra Mecom-chefen ifølge forum4editors.com.

Han benyttede også lejligheden til at slå fast, at Mecom ikke sælger nogle af sine avisselskaber, der blandt andet tæller Berlingske Media i Danmark fra. Det anser flere analytikere ellers for sandsynligt, når David Montgomery i det nye år bliver afløst af en ny topchef, som følge af krav fra store aktionærer i Mecom.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også