Konkurrencestyrelsen gransker tv-marked

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har iværksat en analyse af markedet for distribution af tv-kanaler.

Er konkurrencen på tv-markedet tilstrækkeligt effektiv?

Det spørgsmål sætter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen nu fokus på i en analyse, der ventes offetnliggjort til foråret. Baggrunden er ifølge styrelsen, at der er få landsdækkende distributører af tv-kanaler, at nogle kanaler kan kun fås hos bestemte distributører, og at forbrugernes valgfrihed er begrænset.

"Markedet for tv-kanaler er svært at gennemskue. Forbrugerne har i dag kun begrænsede muligheder for frit at vælge de tv-kanaler, som den enkelte ønsker. Analysen skal give os indsigt i, hvordan der kan skabes bedre konkurrencemuligheder på markedet for tv-kanaler. Mere konkurrence vil føre til bedre valgmuligheder og lavere priser for forbrugerne," siger direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Agnete Gersing, i en pressemeddelelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også