MediaWatch

Metro i fransk offensiv

Metro International øger oplag og antal udgivelser i Frankrig i samarbejde med den store franske tv-aktør TF1.

Metro styrket sin position på det franske marked. Det sker ved at øge oplaget på den parisiske version af avisen, der fra 1. oktober bliver trykt og distribueret i yderligere 60.000 eksemplarer. Derudover er Metro blevet lanceret i yderligere tre franske byer, Metz, Nancy og Toulon, og oplaget øget i de sydfranske byer Nice og Toulouse. Metro udkommer således nu i 15 franske storbyer.

”Det franske marked er vigtigt for Metro. Vi har sammen med vores stærke partner TF1 (en af de største kommercielle tv-aktører i Frankrig og Metro Internationals lokale partner, red.) besluttet at investere i at udvide vores franske aktiviteter for at kunne imødegå konkurrencen,” siger Metro Internationals topdirektør, Per Mikael Jensen, i en pressemeddelelse.

Metro og TF1 udvider samtidig samarbejdet i forhold til indholdsproduktion og salg, fortæller Per Mikael Jensen.

- SF

 

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Seneste nyt

Se flere jobs