Metro i fransk offensiv

Metro International øger oplag og antal udgivelser i Frankrig i samarbejde med den store franske tv-aktør TF1.
MediaWatch

Metro styrket sin position på det franske marked. Det sker ved at øge oplaget på den parisiske version af avisen, der fra 1. oktober bliver trykt og distribueret i yderligere 60.000 eksemplarer. Derudover er Metro blevet lanceret i yderligere tre franske byer, Metz, Nancy og Toulon, og oplaget øget i de sydfranske byer Nice og Toulouse. Metro udkommer således nu i 15 franske storbyer.

”Det franske marked er vigtigt for Metro. Vi har sammen med vores stærke partner TF1 (en af de største kommercielle tv-aktører i Frankrig og Metro Internationals lokale partner, red.) besluttet at investere i at udvide vores franske aktiviteter for at kunne imødegå konkurrencen,” siger Metro Internationals topdirektør, Per Mikael Jensen, i en pressemeddelelse.

Metro og TF1 udvider samtidig samarbejdet i forhold til indholdsproduktion og salg, fortæller Per Mikael Jensen.

- SF

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også