Aller ændrer online strategi

Aller Media vil fremover satse benhårdt på de websites, der ikke bare giver trafik, men som også kan levere indtjening via shops.
Per Fanefjord Laursen

Aller Media omprioriterer nu sin digitale strategi og vil satse mere på de websites, hvor trafikken kan omsættes til indtjening.

Fremover vil de mange forskellige sites i Aller Netværk få klart definerede positioner - nogle sites vil være klassiske indholdssites med annoncepotentiale, mens andre sites vil blive rene shoppingsites eller såkaldte funktionssites og vil eksempelvis fungere som indgang til Aller Medias store arkiver inden for madopskrifter og aktuelle TV-guides.

”Vores oprindelige strategi om at satse på flere digitale indtægtskilder end bannerannoncer har vist sig at være rigtig, og det er den udvikling, vi nu følger op med endnu større fokus på indtjeningskilderne. Vi har investeret betydelige ressourcer i det digitale område i løbet af de sidste år,” siger Jesper Ulsø, kommerciel direktør i Aller Media, i en pressemeddelelse.

Refokuseringen betyder bl.a., at isabellas.dk og tidenskvinder.dk omlægges til shoppingsites, mens elle.dk, magasinetmad.dk og madogbolig.dk omlægges til leverandører af henholdsvis modestof, madopskrifter og webtv-baserede mad- og vinguides.

Jesper Ulsø forventer, at der med den nye strategi nu for alvor kan tjenes penge på, at Aller er den 10. største udgiver på nettet ifølge FDIM-hitlisten over de største danske udgivere online. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også