PopFM lanceres mandag morgen

På mandag debutterer Berlingske Media for alvor som radioaktør, når den semi-landsdækkende PopFM sendes i luften.
Per Fanefjord Laursen

Berlingske Media og SBS’ nye radio, PopFM, går i luften mandag den 20. september kl. 06.00 på FM6-sendenettet og landsdækkende på DAB.

Radioen, der benytter Radio 100FM's gamle frekvenser, bliver tilrådighed på FM over hele Sjælland og omkring Randers-egnen.

PopFM henvender sig målrettet til voksne lyttere over 35 år med de bedste popsange fra 60’erne og frem og timenyheder produceret af to medarbejdere på B.T.

Nyhedsleverancerne kommer fra Pilestræde, mens nyhedsværterne, der er ansat i ‘FM6 A/S’ – Berlingske/SBS-selskabet, der vandt FM6-koncessionen - sidder i studier og tekniske faciliteter hos SBS Radio i Magstræde.

B.T.s journalister skal både skrive nyhedstekster til radio og producere egne citat-soundbites, som nyhedsværten i Magstræde kan læse og inddrage i nyhedsudsendelserne.

P4-segmentet
Samlet set sigter PopFM efter, hvad man kan betegne som ‘P4-segmentet’, samtidig med, at PopFM komplemterer SBS Radios andre brands - Voice og NovaFM.

Berlingske/SBS vandt i juni måned en skønhedskonkurrence om retten til at drive FM6-koncessionen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også