MediaWatch

Vogue udkommer på iPad

Modemagasinet, der er kendt som modeverdenens bibel, udkommer på iPad.

Mediehuset Condé Nast offentliggjorde i dag lanceringen af en Vogue-applikation til iPad. Den første udgave bliver december-nummeret af magasinet.

Det skriver guardian.co.uk.     Selv om printomkostningerne er fjernet, afspejles det dog ikke i prisen. I Storbritannien koster Vogue i papirform godt 37,50 danske kroner, mens app’en kommer til at koste 36,50 kroner. Condé Nasts managing director, Nicholas Coleridge, ser ingen grund til at sætte prisen lavere end det.   "Vi vil ikke begynde at sælge vores indhold billigere på nettet,” siger han.   Han forudser i øvrigt, at 40 pct. af mediehusets samlede salg vil komme fra apps til iPad og lignende gadgets i fremtiden. Foruden modebiblen, Vogue, står Conde Nast også bag magasinerne GQ, Vanity Fair og Glamour.

 

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Seneste nyt

Se flere jobs