TV 2: Strøm i spidsen for markedsføring

Palle Strøm får øget ansvar på TV 2. Fremover bliver han hovedansvarlig for markedsføring af programmer, mens Flemming Rasmussen beholder ansvaret for B2B-området.

TV 2-koncernen har i det små ændret på ansvarsområderne i ledelsen.

Programdirektør Palle Strøm har overtaget hovedansvaret for TV 2’s markedsføring efter den kommercielle direktør Flemming Rasmussen. Ændringen er dog helt udramatisk, siger koncernchefen Merete Eldrup til Markedsføring.

"Den nye opdeling er logisk, fordi vi bruger langt flest kræfter på markedsføringen af vore egne programmer, og derfor er det naturligt, at Palle Strøm som programdirektør står i spidsen for den del af markedsføringen. Flemming Rasmussen er til gengæld stadig ansvarlig for B2B-markedsføringen, vores eksterne reklame og salget," siger Merete Eldrup.

90 pct. af TV 2's marketingkræfter bruges i dag på at promovere egne programmer. 

"Den største konsekvens er i virkeligheden, at vi også har flyttet den del af kommunikations-afdelingen, der har ansvar for vore større programmer, ned til markedsføringen. Og det handler om den prioritering, der finder sted, når vi beslutter, hvilke programmer vi bruger kræfterne på at markedsføre," slutter Merete Eldrup.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også