Konference griller mediestøtten

Det er de gamle medier mod de nye medier, når mediekonferencen Copenhagen Clash løber af stablen. Den sætter bl.a. dagbladsstøtten til debat.
MediaWatch

Hvordan sikrer man den bedste fordeling af mediestøtten, så både gamle og nye medier får et ståsted i det benhårde mediemarked?

Det er et af de spørgsmål konferencen Copenhagen Clash vil sætte spotlys på, når topbosserne fra alle dele af medieverdenen er inviteret til debat 16. september. Bag arrangementet står DONA, Danish Online News Association

Baggrunden er, at papiraviserne oplagstal daler. Dermed risikerer dagbladene, at logikken bag den nuværende mediestøttemodel forsvinder, for lige nu er der kun støttekroner til journalistik på papir.

Til gengæld har mange dagblade og helt nye netmedier fået fat i store og ofte nye målgrupper på nettet. Men, det er dyrt at udvikle nye produkter. Især produkter som kunderne vil betale for.

Som repræsentanter for de trykte aviser er Erik Bjerager, der bl.a. er adm. direktør og ansv. chefredaktør for Kristeligt Dagblad samt Bent Falbert, tidligere chefredaktør på Ekstra Bladet.

De skal debattere med to onlinechefer, der længe har plæderet for en ny fordeling af mediemilliarderne: Christian Peytz er formand for Foreningen af Danske Internetmedier og direktør for onlinevirksomheden Peytz & Co., og Ulrik Krag, direktør for Mediaprovider A/S, der står bag onlinemedier som bl.a. Comon.dk.

Dommerpanelet består af to af landets mest indflydelsesrige mediepolitikere: Ellen Trane Nørby (V) og Mogens Jensen (S). De får selskab af professor i medieledelse Anker Brink Lund (CBS). Ordstyrer og kampdommer bliver Jakob Elkjær, redaktør på fagbladet Journalisten.

Copenhagen Clash
16. september, kl. 15 - 17
Hos Dagbladet Information, St. Kongensgade 40, Kbh.
Tilmelding her.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også