FT laver samlet måling af print og online

Det er begrænsende at opdele målingerne af papiroplaget og brugerne af betalt onlineindhold, mener Financial Times.
MediaWatch

Financial Times har lanceret et samlet tal for, hvor mange der betaler for at få adgang til avisens indhold på print samt på ft.com og via e-readers. Det skriver Roy Greenslade i sin blog på guardian.co.uk.

Avisens adm. direktør John Ridding udtaler, at de traditionelle målinger der er opdelt på avisens enkelte kanaler kun fortæller en del af historien om FT-brandets sundhed. Når læserne bliver mere platformsneutrale og både læser avisen på print og online, bør målingerne afspejle det, mener han.

Ifølge de seneste oplagstal fra ABC solgte FT i gennemsnit næsten 379.000 aviser dagligt, et fald på 4,8 pct. sammenlignet med ordet før.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også