Syddanske Medier i mojo-satsning

Ni skrig-gule biler bemandet med en mojo-journalist fra Syddanske Medier skal fremover køre Syd- og Sønderjylland tyndt og rapportere fra lokalområderne fortrinsvis til JydskeVestkystens nyhedssite, www.jv.dk. Det skriver Syddanske Medier, der udgiver JydskeVestkysten, i en pressemeddelelse.

Ni skrig-gule biler bemandet med en mojo-journalist fra Syddanske Medier skal fremover køre Syd- og Sønderjylland tyndt og rapportere fra lokalområderne fortrinsvis til JydskeVestkystens nyhedssite, www.jv.dk. Det skriver Syddanske Medier, der udgiver JydskeVestkysten, i en pressemeddelelse.

"Mojo-satsningen er et udtryk for, at vi tror så meget på lokaljournalistikkens fremtid, at vi investerer ganske kraftigt i den. Og den er samtidig et tegn på, at vi konstant vil udforske alle kroge af lokaljournalistikken og udvikle den for at finde frem til de måder, vores kunder gerne vil have den leveret på. Tidligere skulle vi bare lave en avis én gang i døgnet, men selv om vi uforandret tror fuldt og fast på avisens fremtid, tester vi også alle de andre kanaler, vi kan bruge til at levere vores journalistik, og her er www.jv.dk meget vigtig. Mojo-journalistikken vil gøre forskellen på vores avis og vores nyhedssite endnu tydeligere. Avisen er til klassiske nyheder, baggrund, perspektiv og først og fremmest overblik, mens www.jv.dk skal fortælle, hvad der sker uden for din gadedør her og nu," siger Syddanske Mediers administrerende direktør og ansvarhavende chefredaktør, Peter Orry (foto), i meddelelsen.

Hver af husets ni lokaludgaver er blevet udstyret med en mojo-bil og i alt 100 journalister er blevet uddannet i at fotografere og være mobile journalister i marken.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også