TV3 og Kanal5 i ny middagskrig

Fra den 23. august udkæmper TV3 og Kanal5 igen en dyst mod hinanden om seere til to næsten ens tv-formater. Kampen gælder om at sammensætte de mest dynamiske kendis-kombinationer i programserien, hvor kendte konkurrerer på at invitere hinanden hjem til middag. Opgøret udspiller sig igen i kl. 19-20.00 timeslottet - fire dage om ugen.

TV3 indsætter 50 afsnit i efteråret. TV3 har i anden sæson produceret fire særlige episoder, hvor danske kendte bosat i Los Angeles spiser hos hinanden.
Per Fanefjord Laursen

Fra den 23. august udkæmper TV3 og Kanal5 igen en dyst mod hinanden om seere til to næsten ens tv-formater.

Kampen gælder om at sammensætte de mest dynamiske kendis-kombinationer i programserien, hvor kendte konkurrerer på at invitere hinanden hjem til middag.

Opgøret udspiller sig igen i kl. 19-20.00 timeslottet - fire dage om ugen.

TV3 indsætter 50 afsnit i efteråret. TV3 har i anden sæson produceret fire særlige episoder, hvor danske kendte bosat i Los Angeles spiser hos hinanden.

Løftede timeslot
Middagskrigen indledtes den 24. januar i år, da de to kanaler lancerede et næsten ens koncept samtidigt; endda i samme timeslot, hvilket var højest usædvanligt.

Begge kanaler fik dog pæn seeropbakning - med TV3 som vinderen. Samlet set løftede de to kanaler timeslottet, der altid har været stærkt domineret af TV 2.

Kimen til sammenstødet blev lagt, da SBS TV besluttede at lade sig inspirere af et ungarsk program "Fish on the cake", som er produceret  bl.a. i Norge, mens TV3 lænede sig op af et meget beslægtet Channel 4-koncept, 'Come dine with Me', som TV3 havde købt rettighederne til for et år siden.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også