Magasinreklamer i voldsom vækst

Amerikanske magasiner viser stærke sundhedstegn, når det gælder annoncesalget til de vigtige septemberudgaver.
MediaWatch

Magasinernes annoncekrise kan være på retur. I hvert fald i USA, hvor mange magasiner viser tocifret procentmæssig vækst i antallet af annocesider i september i år sammenlignet med sidste år.

Modemagasinet Vogue er mindst lige så kendt for sine luksusannoncer, som for indholdet. Denne september er magasinets annoncesider vokset med 24 pct. sammenlignet med september 2009, skriver minonline.com. Det svarer til 103 ekstra annoncesider.

September er årets bedst sælgende annoncemåned for de amerikanske modemagasiner, og den måneds udgave af Vogue er så sagnomspunden, at produktionen af den ligger til grund for dokumentaren 'The September Issue' fra 2007, hvor magasinet nåede sin rekord med 727 annoncesider.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også