PopFM i luften efter sommerferien

Berlingske Media og SBS Radios nye radiokanal, PopFM, går i luften efter sommerferien, lover det vindende konsortium, som i dag har fået sendetilladelse til FM6-koncessionen for de næste otte år.
Per Fanefjord Laursen

Berlingske Media og SBS Radios nye radiokanal, PopFM, går i luften efter sommerferien, lover det vindende konsortium, som i dag har fået sendetilladelse til FM6-koncessionen for de næste otte år.

“Vi er meget glade for, at vi nu har fået muligheden for at igangsætte en ny og spændende radio på det danske marked. Vi ser i høj grad frem til det nye innovative samarbejde mellem os og SBS Radio, og vi starter med det samme, så PopFM kan gå i luften kort tid efter, vi alle er kommet tilbage fra sommerferie,” siger koncernchef for Berlingske Media, Lisbeth Knudsen i en pressemeddelelse.

Voksen pop
PopFM vil tage konkurrencen op med DR's regionalt opdelte P4 med popmusik og landsnyheder som alternativ.

Målgruppen er de 35-55-årige - og stilen popmusik fra primært 70’erne, 80’erne og 90’erne – et format, der ifølge markedsundersøgelser, foretaget af Gallup, skulle være stor efterspørgsel på.

Nyheder fra Berlingske
PopFM vil få nyheder leveret af Berlingske Media, og stationen bliver automatisk del af SBS Radios salgsnetværk.

“Jeg er sikker på, at PopFM vil blive en ny og sund indsprøjtning på det kommercielle danske radiomarked efter en meget turbulent tid, og at vi fremover vil være i stand til at tilbyde vore annoncører et endnu stærkere kommercielt radiomarked,” siger Frederik Meyer, administrerende direktør for SBS Radio i meddelelsen.

Radioen drives af det nyetablerede fælles selskab, FM 6 A/S, som Berlingske Media ejer 60 procent og SBS Radio 40 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også